Milyen a luxus, ha kínai?
2010.12.30. 09:27
Avagy Hongkong a luxusórák új fellegvára
A luxusóra biznisz jól megy manapság, és a siker nem kis részt köszönhető Kínának. A Sotheby’s aukciósház árverésein például a nagy kuncsaftoknak ma már jó 35 százaléka kínai (....szemben a 2008-as 8 százalékkal).
Nem csoda tehát, ha a gyáWall Street Journal, WSJ, Sotheby's, Audemars Piquet, kovácsolt szénacél, Vanessa Herrera, Kínartók és kereskedők egyaránt igyekeznek kiszolgálni az új vevők új ízlését. A Wall Street Journal a napokban felmérte, miben is különböznek a kínai elvárások a nyugatiaktól:
1. Sárga vagy rózsa arany órát keresnek (ellentétben a visszafogottabb, fehér aranyat preferáló európaiakkal és amerikaiakkal)
2. nagyobb méretű karórát viselnek (a 4 cm-nél nagyobb átmérőjűek fogynak)
3. kedvelik az új, különleges anyagokat (mint például az Audemars Piquet kovácsolt szénacélja)
4. a kerek formát veszik (ellentétben a nyugaton népszerű tonneau és tank formákkal)
5. a vadiúj a menő.
A lista természetesen nem minden kínai nem minden igényét tükrözi, csak a legjellemzőbbeket gyűjtötte be a WSJ a Sotheby’s szakértőjétől, bizonyos Vanessa Herrerától. Akinek a videója egyébként a fentiek mellett sok egyéb hasznos tudnivalóval is szolgálhat azoknak, aki mostanában adják luxusóra vásárlásra a fejüket (..-és pénzüket).
Tehát a gyorstalpaló kezdő gyűjtőknek: http://online.wsj.com/video/a-
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.