Milyen a luxus, ha kínai?

2010.12.30. 09:27

 

Avagy Hongkong a luxusórák új fellegvára

 

A luxusóra biznisz jól megy manapság, és a siker nem kis részt köszönhető Kínának. A Sotheby’s aukciósház árverésein például a nagy kuncsaftoknak ma már jó 35 százaléka kínai (....szemben a 2008-as 8 százalékkal).

Nem csoda tehát, ha a gyáWall Street Journal, WSJ, Sotheby's, Audemars Piquet, kovácsolt szénacél, Vanessa Herrera, Kínartók és kereskedők egyaránt igyekeznek kiszolgálni az új vevők új ízlését. A Wall Street Journal a napokban felmérte, miben is különböznek a kínai elvárások a nyugatiaktól:

1.      Sárga vagy rózsa arany órát keresnek (ellentétben a visszafogottabb, fehér aranyat preferáló európaiakkal és amerikaiakkal)

2.      nagyobb méretű karórát viselnek (a 4 cm-nél nagyobb átmérőjűek fogynak)

3.      kedvelik az új, különleges anyagokat (mint például az Audemars Piquet kovácsolt szénacélja)

4. a kerek formát veszik (ellentétben a nyugaton népszerű tonneau és tank formákkal)

5. a vadiúj a menő.

A lista természetesen nem minden kínai nem minden igényét tükrözi, csak a legjellemzőbbeket gyűjtötte be a WSJ a Sotheby’s szakértőjétől, bizonyos Vanessa Herrerától. Akinek a videója egyébként a fentiek mellett sok egyéb hasznos tudnivalóval is szolgálhat azoknak, aki mostanában adják luxusóra vásárlásra a fejüket (..-és pénzüket).

Tehát a gyorstalpaló kezdő gyűjtőknek: http://online.wsj.com/video/a-collector-guide-to-luxury-watches/FBBE7E35-5C6A-4386-9BF1-7548851AA8E5.html

A bejegyzés trackback címe:

https://toronyoralanccal.blog.hu/api/trackback/id/tr92547628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása